Ik wil graag een afspraak maken met de gemeentelijke diensten

Sneller en beter geholpen aan het loket mét afspraak

Vragen zijn meestal eenvoudig, antwoorden kunnen complex zijn …

Er moet voldoende tijd kunnen worden genomen voor voorbereiding en antwoord. Dit betekent dat voor publieke diensten de baliemomenten beperkt worden en er uitsluitend op afspraak wordt gewerkt. Met een afspraak word je meteen door de juiste medewerker geholpen op een tijdstip dat je het beste past. Bovendien is het de bedoeling om zoveel mogelijk vragen schriftelijk te beantwoorden en documenten elektronisch af te leveren.

Online aanvragen van documenten

Voor heel wat zaken hoef je trouwens niet meer naar het gemeentehuis te komen. Zo kan je heel wat akten en attesten online aanvragen: attest samenstelling gezin, attest woonst, uittreksel huwelijksakte,.. 24/24 vanuit je luie zetel.

Dit doe je via ons E-loket

Je kan dus best eerst:

Welkom  na afspraak

Wens je toch een afspraak dan kan dit heel eenvoudig.

BURGERZAKEN

Afspraak inplannen

Je kan HIER eenvoudig je afspraak inplannen.

  • Zoek het product waarvoor je een afspraak wil. Indien je meerdere producten nodig hebt, dan kan je die toevoegen.
  • Kies datum en tijdstip die jou passen.
  • Vul je contactgegevens in en bevestig jouw afspraak.

Als je een afspraak hebt gemaakt

  • Kom langs op het afgesproken tijdstip (Kom op tijd: wie te laat is, riskeert een nieuwe afspraak te moeten maken).
  • Meld je aan via de ticketzuil bij de inkom. Druk op de knop ‘ik heb een afspraak’ of scan de QR-code uit de bevestigingsmail.
  • Kan je door omstandigheden jouw afspraak niet nakomen? Geen nood, je kan online of telefonisch annuleren of verplaatsen.

ANDERE DIENSTEN

Afspraken voor andere diensten kan je aanvragen via onderstaande knoppen.

Opgelet: in tegenstelling tot de afsprakenagenda van burgerzaken is geen afspraakbevestiging, enkel een aanvraag. Een medewerker van de bevoegde dienst contacteert je zo snel mogelijk om verder af te spreken.

Welkom zonder afspraak

Er zijn enkele uitzonderingen waarvoor je kan binnenlopen zonder een afspraak te maken. Tijdens de openingsuren zal een onthaalmedewerker je verder helpen.

  • aankoop PMD-, GFT-afvalzakken
  • inschrijvingen kampen en andere activiteiten
  • afhalen waardebonnen
  • afhalen papier/affiche bekendmakingen
  • afhalen materiaal zwerfvuil
  • huisnummers
  • ontleningsformulier gemeentelijke materialen
  • gevonden en verloren voorwerpen
  • ontvangstbewijs brief/document/offerte
  • aanvraagformulier lichtkrant, incontinentie, plaatsing belemmering openbare weg, busvervoer
  • opladen budgetmeter
  • minimale levering aardgas
  • toeristische informatie/kaarten
  • antireclamesticker